1 Mart 2012 Perşembe

Emzirme Sorunsali

Bugun gunlerden 1 mart nese doluyor insan demek istiyorum,ne yapacagina karar verememis bir hava,baharin gelmek istemesi,ise baslama zamaninin giderek azalmasi,yeni bir hayat ve nice konular....

2 ayimizin dolmasina az bir zaman kalmisken biz hala emme konusunu cozemedik,surekli oglusla bir cekisme icindeyiz,o bazen emiyor,bazen emmiyor,bense artik sutumu artiramiyorum,Bu isi fazla uzatmayalim napalim mama ile beslenelim diyorum,bazende hayir yaa o emmezse hemen gidip sagmaliyim,beynime uyari gondermeliyim ki sut uretsin diyorum.Bu ikilem arasinda gidip geliyorum,bir pes ediyorum,bir tekrar basliyorum.Bu benim hayatimda hep olan birsey zaten pes edip giderken biranda donup tekrar isi siki tutmak ;)

Bu emzirme konusunda kim hataliydi yada kim dogruydu cozemedim ben,hamileyken boyle birsey yasayacagim hic aklima bile gelmedi,ben saniyordumki her doguran kadin kolay bir sekilde emzirebiliyor,aksi oldugunu yasayarak ogrendim,buarada hic emzirmiyor degilim,geceleri emiyor oglus ama hep mama takviyesi yapiyoruz :(

Belli zaman sonra o doymadigi icin mama vermek beni uzmuyor,cunku doymuyor ve agliyor,onemli olan onun karninin doymasi,bazen birseyler istedigimiz gibi olmuyor ama pes etmek demek degil bu,hala mucadelem suruyor,en azindan tam anne sutu ile doymasa da anne sutu ve mamayla birlikte bu sureci atlatmaya calisiyoruz.Hep kotuyu dusunmek lazim ya bazen ya hiiiicc sutum gelmeseydi,anne sutunun tadini bilmeseydi oglus bu daha kotuydu tabii,o yuzden sukrediyorum ama sadece anne sutuyle beslenen bebekleri de kiskanmiyor degilim....

Bu konuda cok doluyum saatlerce gunlerce konusabilirim :) Ama hersey minik oglusun bir gulusuyle silinip gidiveriyor aklimdan ;) Allahim ona uzun,saglikli,mutlu,huzurlu,adi gibi kudretli bir omur versin ve ben onun heraninda yaninda olayim.....

8 yorum:

  1. hiç üzülme, bence önemli olan 1 yudum dahi olsa anne sütü alması. ilaç gibi şurup gibi düşün. mutlaka emzirmeye devam et, doymadığı zaman da mama veriyorum diye üzülme... çünkü maksat bağışıklık sistemi güçlenmesiyse zaten 1 yudumla da geçer ona gerekli şeyler... ben de en başından beri anne sütü+mama verdim hep. 1 yaşlarını doldurana kadar da emzirmeye devam ettim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Cok saol gercekten bu destege ihtiyacim vardi,kendimi kotu hissediyordum.Tavsiylerini uygulayacagim.Tesekkurlerimle...

    YanıtlaSil
  3. ay inanmıyorum yaa yalnız değilmişim...artık "neden mama veriyorsun" diye bana acıyarak soranlardan bıktııııımmm :( yazdıklarının aynını bizzat yaşıyorum.sütüm yetmiyor ve mama veriyorum.emzirmek için mücadelem son sürat devam ediyor ama artmıyor süt artmıyor işte.yazını okuyunca beni anlarsa Vlam anlar dedim.neyse ben sana özel olarak uzun uzun yazayım,anlatmazsam çatliciiim :))sevgilerle...

    YanıtlaSil
  4. Valla surekli konusabilirim :) seni gercekten cok iyi anliyorum bir guzel cift ama az anne sutu verebilmek onemli diyorum baska birsey demiyorum artik :))

    YanıtlaSil
  5. Az, hicten iyidir, bence inatla emzirmeye devam:-) Ne kadar verseniz o kadari kar:-)

    YanıtlaSil
  6. Oyle valla nymphea,azla yetinmeyi ben de oglum da ogrendi ;)

    YanıtlaSil
  7. yaa ne büyük sorunmuş dimi emzirmek. insan cidden süt gelir emziririm diyor ama tam öyle olmuyor. ben hep anne sütü verdim ama kilo alımı az geldi bana hep. yavaştan ufaktan mama, yoğurt pirinç unu filan başladım. kafama çok takıyordum ama şimdi takmıyorum.zehir vermiyorsun çocuğuna en nihayetinde. üstelik sütün dolup taşarken mama vermeyi de seçmiyorsun ki bu da bir hak.istersen seçebilirdin de.
    bence içini ferah tut. anne sütü mama çay çorba. bebenin karnının tok olup iyi uyuması ve gelişmesi önemli.
    ayyy çok konuştum.
    toros'un ismine bayıldığımı da söylemeliyim bu arada.
    şahane bir seçim bence.

    YanıtlaSil
  8. Saol banyosuyu ben de alıştım artık gene emziriyorum mama takviyeli,böyle olacakmış napalım,sen de kafana takma başlamışsın ne güzel ek gıdalara zaten bir ay sonra başlanacak :))
    Sonuçta onların gelişimi için herşey,onlar sağlıklı,mutlu ve tok olsunlar biz annelere yeter :))

    YanıtlaSil